Przewodnik skuteczne pozycjonowanie : Jak za darmo przeprowadzić audyt SEO

W SEO jest tak wiele ruchomych elementów. Łatwo się pogubić i nie wiedzieć, jak zoptymalizować witrynę, aby uzyskać najlepsze wyniki. Aby tego uniknąć, trzeba mieć system, który pozwoli sprawdzić wszystkie pola w działaniach SEO. I tu właśnie przydaje się audyt. Audyt pomoże ocenić aktualną strategię i sprawdzić, czy jest miejsce na ulepszenia. Pozwoli Ci to jasno zrozumieć, na czym obecnie stoisz i co wymaga naprawy. Po zakończeniu audytu będziesz w stanie stworzyć plan działania na przyszłość, a skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach takich jak : Google stanie się dużo łatwiejsze. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to wszystko wygląda...

Sprawdź fundamenty swojej witryny

Fundamentem całej twojej strony jest techniczne SEO. Wiele osób ma tendencję do ignorowania tej części procesu i skupiania się na content marketingu. To duży błąd! Jeśli Twoja witryna nie jest w pełni sprawna, wszystko inne, co robisz, będzie stratą czasu. Oto czynniki techniczne, które należy sprawdzić:

  • URL - Struktura URL Twojej strony internetowej ma znaczący wpływ na SEO. Wpływa również na doświadczenia użytkownika. Aby zrozumieć, jak Twój adres URL wpływa na SEO, musisz zrozumieć, jak działa Google.

  • Domena - Nazwa Twojej domeny to nazwa Twojej witryny. Jest ona również używana przez Google jako sygnał rankingowy. Oznacza to, że mówi ona Google, gdzie znajduje się Twoja witryna, o czym jest i kto jest jej właścicielem.

  • Szybkość ładowania - Google jasno określiło, że szybkość ładowania witryny jest ważnym czynnikiem w SEO. Dlatego jest to również czynnik wpływający na ranking. Musisz upewnić się, że Twoja strona ładuje się optymalnie.

  • Nagłówki - struktura nagłówków na stronie jest kolejnym ważnym czynnikiem SEO. Jest ona również istotna dla wygody użytkowników. Struktura nagłówków może być już wystarczająca. Należy jednak pamiętać, że w przyszłości Google może ponownie zaktualizować swój algorytm.

Przeanalizuj swój marketing treści

Drugą częścią audytu SEO jest marketing treści. Oznacza to przyjrzenie się wszystkim treściom na Twojej stronie. Obejmuje to wpisy na blogu, opisy produktów, zdjęcia i wiele innych. Content marketing jest tym, co sprowadzi odwiedzających na Twoją stronę. To właśnie on przekona ich do pozostania na stronie i współpracy z Tobą. Dlatego jest to niezwykle ważne. Oto czynniki, które należy sprawdzić: -

  • Długość treści - Długość treści jest ważnym czynnikiem dla SEO. Może również wpływać na wrażenia użytkownika. Długa treść jest zazwyczaj lepsza dla SEO. Jednak krótkie treści mogą być równie dobre. Wszystko zależy od branży i odbiorców.

  • - Jakość treści - Kolejnym ważnym czynnikiem jest jakość treści. Idzie ona w parze z długością treści. Jeśli treść jest wysokiej jakości, czytelnicy dłużej pozostaną na stronie. Będą też bardziej skłonni do powrotu i nawiązania współpracy. -

  • Dystrybucja treści - Dystrybucja treści jest również ważnym czynnikiem. Obejmuje ona takie elementy, jak ponowne publikowanie starych treści i udostępnianie artykułów w mediach społecznościowych. Chcesz mieć pewność, że rozpowszechniasz swoje treści tak często, jak to tylko możliwe. Pomoże to w budowaniu marki i zwiększy ruch na stronie.

  • Obrazy - obrazy są kolejnym ważnym czynnikiem w marketingu treści. Pomogą Ci one we wszystkim, o czym wspomnieliśmy powyżej. Obrazy mogą również poprawić wrażenia użytkownika i sprawić, że treści będą bardziej angażujące.